UWAGA: Strona zawiera materiały archiwalne. Większość artykułów dotyczy Joomla! 1.0
Start arrow Rozwiązania arrow Pozycjonowanie frazy "oprogramowanie dla firm" - Dzień 1
Pozycjonowanie frazy "oprogramowanie dla firm" - Dzień 1 Drukuj Email
Redaktor: cerberus   
17.09.2008.

W pierwszej kolejności zainicjowaliśmy ruch na frazie oprogramowanie dla firm. Ponieważ nasz portal uruchomiony jest na CMS Joomla!, a my mamy w Polskim Centrum Joomla! swoją rubrykę z artykułami, postanowiliśmy tam napisać o naszych zawodach (zobacz artykuł w blogach "Oprogramowanie dla firm" i na joomla.pl "Oprogramowanie dla firm"). Artykuły posiadają naszą frazę podlinkowaną do strony TideSoftware.pl. Zobaczmy jakie zastosowaliśmy tu mechanizmy wspierające SEO (pozycjonowanie).

Działania kluczowe

  • Kojarzenie frazy z linkiem - Jedna z najważniejszych zasad. Wstawiamy frazę na portale inne niż nasz i jako link (URL) wstawiamy jakąś stronę z naszego portalu. To jest jeden z kluczowych elementów.
  • Ruch na linku - Nie wystarczy umieścić frazy z linkiem na jakimś zewnętrznym portalu. Równie ważne jest aby ktoś w ogóle "kliknął" w ten link i wszedł na nasz portal (zobacz poniżej działania pomocnicze).
  • Jakość treści - Najważniejsza zasada (naprawdę nie ma ważniejszej i nigdy nie będzie). Jak już ktoś trafi poprzez naszą zlinkowaną frazę, musi odnaleźć treść jakiej oczekiwał. Jeżeli wejdzie na naszą stronę i od razu wyjdzie to tylko nam zaszkodzi… Jeżeli znajdzie interesującą go treść, a co więcej przejdzie do kolejnych stron naszego portalu,  będzie dla nas "skarbem" (także w znaczeniu biznesowym). Kto wie może nawet wróci do nas jeszcze kilka razy? A może prześle znajomemu link?

Działania pomocnicze

  • Nagłówki, pogrubienia, punkty - Jak zapewne zauważyliście większość artykułów ma w tytule naszą frazę. Robimy tak dlatego, że roboty indeksujące muszą "wiedzieć" które słowa są najważniejsze. Przecież np. Google nie jest w stanie zaindeksować całej treści Internetu (chociaż ja mam wrażenie, że do tego zmierzają…). Kiedyś kluczowe słowa wstawiało się w meta tag "keywords", teraz ma to już marginalne znaczenie. Roboty badają treść i dlatego wszystko co wyróżnione jest dla nich najważniejsze.  Oczywiście najważniejsze są nagłówki (H1-H6) i tu w większości przypadków będziemy stosować H3 co w "dobrych praktykach" oznacza tytuł artykułu czyli naszej treści (po wielu testach mam podejrzenie, że H3 ma nawet większą wagę niż H1 czy H2, stosowane raczej do grupowania czy nazwy całego portalu). Dalej wszelkiego rodzaju pogrubienia, kursywa i punktowanie także mają znaczenie. Na koniec jeszcze jedno ważne założenie, wszystkich elementów wyróżnionych nie powinno być zbyt wiele (na pewno nie powinno przekroczyć 10%) z dwóch powodów. Po pierwsze roboty widzące tak dużo nacechowanej treści mogą przestać "rozumieć" ją jako wyróżnioną. Po drugie i najważniejsze to fakt, iż internauta prawdopodobnie nie zdzierży takiego przerostu formy nad treścią.
  • Uruchomienie konkursu - aby zwiększyć ruch na frazie postanowiliśmy wykorzystać mechanizmy Web 2.0 i zainicjować działania społeczności Joomla! Uruchomiliśmy konkurs z ciekawymi nagrodami dla najbardziej aktywnych. Ponadto Wszelkie informacje o samych zawodach umieszczamy w naszym blogu, tak by pokazać całość "od kuchni".
  • Mapa strony - dodaliśmy odpowiedni link do mapy strony, tak by roboty indeksujące szybciej dotarły do naszej treści z frazą oprogramowanie dla firm.
  • Mimo małego znaczenia metatagu "keywords" uzupełniamy go. W końcu małe znaczenie nie oznacza żadnego.

Nasza konkurencja

Mają przewagę w PR (PageRank) i co więcej ich głównym biznesem jest sprzedaż oprogramowania dla firm klasy ERP i marki SAP. (zauważcie, że gramy fair play i frazy w tym artykule, dotyczące ich działań, podlinkowaliśmy do ich strony, w końcu to ma być też kopalnia wiedzy…). Wykorzystali to skrzętnie i dodali zarówno w głównym banerze swojej strony jak i w metatagu title naszą frazę. Są także organizatorem (razem z nami i Polskim Centrum Joomla!) szkolenia i laboratorium "Firma w internecie". Zapewne szybko we wszelkiego rodzaju e-PR wykorzystają tą frazę… tutaj mamy małe szanse, jednak broni nie składamy.

Więcej szczegółów o samych zawodach w naszym blogu.

 

Aktualny wynik zawodów

 oprogramowanie dla firm

Zmieniony ( 25.09.2008. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »