


Użytkownicy: Rejestracja |
![]() |
![]() |
Aby użytkownicy mogli samodzielnie tworzyć swoje konta, trzeba w konfiguracji globalnej określić zasady rejestracji użytkowników. Wprowadzenie systemu rejestracji wymaga decyzji administratora, czy szerzej – producenta projektu .
Decyzja o rejestracji użytkownikówTo jedna z najważniejszych decyzji. Od producenta projektu i głównego administratora jako szefa projektu zależy:
Mocne i słabe strony rejestracjiZalety rejestracji użytkowników są niewątpliwe:
Oczywiście, rejestrowanie się użytkowników ma też swoje słabsze strony:
Na ile ważkie to argumenty, rozważ sam. W niektórych serwisach wprowadzenie systemu rejestracji użytkowników będzie niezbędne, np. w przypadku prowadzenia e-Sklepu. Ustawienia konfiguracyjneJeśli zdecydujesz się na rejestrację użytkowników, dokonaj odpowiednich ustawień w konfiguracji globalnej.
Bez aktywacji kontJeśli wybierzesz opcję bez aktywacji nowego konta, to nowy użytkownik będzie mógł zalogować się zaraz po naciśnięciu odnośnika Zarejestruj, o czym zostanie powiadomiony komunikatem: Możesz się teraz zalogować. Z potwierdzaniem aktywacjiW przypadku, gdy wybierzesz opcję z aktywacją nowego konta, nowy użytkownik otrzyma pocztą elektroniczną po wysłaniu formularza rejestracyjnego powiadomienie z danymi rejestracyjnymi oraz odnośnikiem do strony serwisu kończącej proces rejestracji. Konto zostanie uaktywnione dopiero wówczas, gdy użytkownik kliknie ten odnośnik, a w jego przeglądarce pojawi się strona serwisu z komunikatem potwierdzającym. To rozwiązanie chroni Cię przed przypadkowymi rejestracjami. Jeśli konto przez jakiś czas nie zostanie uaktywnione, możesz je usunąć. Niepowtarzalny e-mailTo również ważna opcja. Jeśli nie zaznaczysz jej na Tak, umożliwisz rejestrowanie się wielu użytkowników z takim samym adresem e-mail albo wielokrotną rejestrację pod różnymi nazwami tego samego użytkownika. Byłoby to niezbyt rozsądne, nawet jeśli początkowo nie ma to dla Ciebie wielkiego znaczenia. Być może zechcesz rozsyłać biuletyn informacyjny albo chociażby wysłać do wszystkich informację, że z jakiegoś powodu witryna będzie przez jakiś czas niedostępna. Do niektórych użytkowników trafi wówczas kilka, a może i kilkanaście kopii biuletynu lub wiadomości. Do innych nie trafi w ogóle. Pokaż niezalogowanym linkiZaznaczenie w tym parametrze opcji Tak spowoduje, że będą widoczne:
Tym samym niezalogowani użytkownicy będą widzieć, że są obszary serwisu, do których nie mają dostępu. W przypadku drugim obok nazwy pozycji lub kategorii pojawi się odnośnik do formularza rejestracyjnego. Logowanie na stronie frontowejJeśli ustawisz Nie, możliwość logowania się ze strony frontowej zostanie wyłączona. Nawet wówczas, gdy ktoś wywoła adres strony logowania - czy to korzystając z odnośnika w menu czy wpisując URL w pasku adresu przeglądarki, nie zostanie ona udostępniona. Wyłączona zostanie również możliwość rejestracji. Parametry użytkownikówZaznaczenie tej opcji na Tak pozwoli użytkownikom korzystać z możliwości ustawiania swoich preferencji. W finalnej wersji Joomla 1.0. istnieje jedna tylko możliwość - wyboru edytora tekstu spośród dostępnych. Jeśli ustawisz Nie, zostaną wyłączone wszystkie ustawienia parametrów definiujących uprawnienia użytkowników zalogowanych na stronie frontowej (np. wybór edytora). Formularz rejestracyjnyStandardowy formularz rejestracyjny jest prosty, nie zawiera żadnych objaśnień: Jeśli chcesz, by Twój serwis był przyjazny użytkownikom, to przydałoby się:
Poniżej masz przykład takiego formularza. Jego przygotowanie wymagało drobnych zmian w skrypcie Tematy pokrewneZ zarządzaniem kontami użytkowników powiązane są ponadto następujące artykuły::
Uwagi, źródłaJeżeli masz sugestie odnośnie treści lub chcesz zgłosić poprawki do tego rozdziału, skomentuj go albo umieść wiadomość na forum: Dokumentacja - Propozycje, zmiany, poprawki Dziękujemy! Stefan Wajda, Zespół Dokumentacji PCJ |
|
Zmieniony ( 23.02.2007. ) |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|