


Pomoc ekranowa |
![]() |
![]() |
Interfejs administratorów Joomla! jest prosty, czytelny, łatwy do poznania i wygodny w użyciu. Ale kilkadziesiąt menedżerów i edytorów może budzić podczas pracy różne wątpliwości i pytania mimo podobnych narzędzi i sposobów obsługi. Odpowiedzi znaleźć można w bogatym systemie pomocy,
opracowanym z myślą o wsparciu użytkowników w każdym momencie, w której mogą go potrzebować.
Pomoc ekranowa
Pomoc kontekstowaPomoc kontekstowa dostępna jest wszędzie, gdzie mamy do czynienia z ustawianiem różnych parametrów. Sygnalizowana jest w dwojaki sposób - niewielką ikonką z literą Pomoc podręczna
Serwer pomocyDostępne w pomocy podręcznej materiały pochodzą z serwera pomocy - komputera udostępniającego pliki systemu pomocy. Serwerem pomocy może być:
Adres serwera pomocy trzeba podać w Konfiguracji globalnej. Jeśli serwerem pomocy jest macierzysty serwer witryny, pliki pomocy ekranowej pobierane są z katalogu /help. Pliki te można przekopiować na dysk lokalny swojego komputera i korzystać z nich w razie potrzeby bez połączenia z Internetem. Usunięcie plików pomocy z katalogu Konfiguracja serwera pomocyPliki Pomocy w pakiecie instalacyjnym są zwykle starsze niż opublikowane w oficjalnych portalach pomocy. Ich przygotowanie wymaga po prostu dodatkowej pracy. Stąd w konfiguracji globalnej witryny lepiej podać adres oficjalnego serwera pomocy. Aby skonfigurować system pomocy
Od tego momentu zawsze, gdy wywołasz z menu lub z paska narzędzi Pomoc, zostaniesz w sposób niezauważalny przeniesiony do odpowiedniego najaktualniejszego tekstu w dziale Ekrany Pomocy serwisu Pomoc Polskiego Centrum Joomla. Podręcznik administratoraWszystkie artykuły składające się na pomoc podręczną dostępne są w przeglądarce podręcznika administratora, którą otwiera odnośnik Pomoc [Help] w menu administratora. Opracowanie to włączone jest do dystrybucji Joomla! Znajduje się w katalogu W przeglądarce Pomocy można skorzystać z trzech narzędzi ułatwiających dotarcie dopotrzebnej informacji:
WyszukiwarkaAby skorzystać z wyszukiwarki:
Aby przywrócić indeks wszystkich artykułów, kliknij przycisk Wyczyść obok wyszukiwarki. Górne menu przeglądarkiW górnym menu przeglądarki Pomocy znajduje się kilka pozycji prowadzących zwykle do stron zewnętrznych:
Niezdefiniowany kluczKorzystajac z przeglądarki Pomocy, możesz spotkać się z komunikatem Nieznaleziony klucz [No key found]. Komunikat ten oznacza, że na serwerze pomocy nie istnieje jeszcze planowany materiał. Portal centrum projektuW witrynie, udostępniającej kilka serwisów, możesz:
|
|
Zmieniony ( 05.08.2007. ) |
« poprzedni artykuł |
---|