UWAGA: Strona zawiera materiały archiwalne. Większość artykułów dotyczy Joomla! 1.0
R. 19. Pomoc Drukuj Email
Masz kłopot? Pytanie? Wątpliwości? Nie wiesz, do czego coś służy? Coś powinno działać, a nie działa? Zdarzył Ci się błąd? Szukasz komponentu, modułu wykonującego potrzebne Ci funkcje? Użytkownicy Joomla! mają do swej dyspozycji bogate wsparcie. Skorzystaj! Masz co najmniej kilka możliwości!

Wsparcie użytkowników Joomla!

System pomocy użytkownikom Joomla! tworzą:

  • pomoc ekranowa - podręczna i kontekstowa,
  • serwisy pomocy - oficjalny i polski.
  • fora użytkowników - oficjalne, polskie, projektów
  • wydawnictwa książkowe i publikacje w Sieci.

Krok 1: Skorzystaj z systemu pomocy podręcznej

Podczas wykonywania zadań administracyjnych na zapleczu masz do dyspozycji pomocą ekranową, dostępną w każdej chwili.

Krok 2: Przejrzyj odpowiedzi na Częste Pytania

Często powtarzane pytania użytkowników Joomla! i odpowiedzi na nie gromadzimy w naszej bazie danych. Sprawdź! Możliwe, że znajdziesz tam rozwiązanie.

Krok 3: Przejrzyj podręczniki elektroniczne

Zarówno w portalu www.joomla.org, jak i w portalu Polskiego Centrum Joomla znajdziesz bogaty zestaw elektronicznych wersji podręczników:

Krok 4: Przeszukaj forum użytkowników

Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na liście częstych pytań, przeszukaj fora użytkowników. Tysiące ludzi używa Joomla, zgłasza problemy i pytania. Jest niemal pewne, że istnieje jakiś wątek, w którym znajdziesz odpowiedź. Czasem bardzo stary. Masz do dyspozycji:

W menu Forum kliknij przycisk „Szukaj”. W polu wyszukiwania wpisuj znaczące wyrażenia, np. fragmenty komunikatów błędu. Nie rezygnuj zbyt łatwo - spróbuj kilka razy, modyfikując wyrażenie wpisywane w polu wyszukiwarki.

Krok 5: Zapytaj na forum

Gdy poprzednie kroki okażą się nieskuteczne, zwróć się na forum o pomoc do społeczności użytkowników. Znajdź odpowiedni dział, przejrzyj wątki – tematy. Jeśli Twoja sprawa nie mieści się w żadnym, załóż nowy wątek.

Odczekaj jakiś czas na odpowiedź. Bywa – w trudniejszych przypadkach, że reakcja nastąpi dopiero po kilku dniach.

Zanim zadasz pytanie, zapoznaj się z poradą dla użytkowników Co dobry post powinien zawierać?. Korzystasz z życzliwości i uprzejmości innych użytkowników - możesz liczyć na pomoc, ale nie na wyręczanie Cię w samodzielnym przeszukaniu forum czy zapoznaniu się z podstawowymi instrukcjami.

Krok 6: Zapytaj moderatorów

W wyjątkowej sytuacji możesz skierować prośbę o pomoc do moderatorów forum. Możesz liczyć na ich życzliwość, jeśli rozwiązania Twojego problemu nie ma w systemie pomocy, w ogólnie dostępnych poradnikach, a na pytanie postawione na forum nikt nie reaguje przez kilka dni.

Aby zwrócić się o pomoc do wolontariuszy z Polskiego Centrum Joomla - skorzystaj z systemu wewnętrznej poczty Forum - Prywatnych wiadomości. Kliknij nazwę - pseudonim administratora i wybierz odnośnik Wyślij prywatną wiadomość do…

Zmieniony ( 19.02.2007. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »